23 Aralık 2012 Pazar

Günah Yiyen

 
Önceki yazımda bu aralar öykülere sardığımı söylemiştim. Bir süre, en son okuduğum öykü kitaplarını tanıtacağım elimden geldiğince.

İlk kitap 1997 tarihli. Çoğunuzun sadece çevirmen olarak tanıdığını düşündüğüm Dost Körpe'nin 2. kitabı, Günah Yiyen. Sahaflarda uzun aramalar sonunda bulabildim yıllar önce kaybettiğim bu kitabı.

Kitapta kimi daha önce muhtelif dergilerde basılmış, kimi yazarın daha 19 yaşında 1991 Yunus Nadi Yayınlanmamış Kitap Ödülü'nü kazandığı dosyasından alınmış, kimi de ilk kez yayınlanmış yirmi bir öykü var. En uzunu yirmi beş sayfa, en kısası tek paragraflık korku/fantastik, psikolojik gerilim öykülerinden oluşan bu kitap, zamanının en özgün eserlerindendi ve halen kendi jenerasyonunun gözünde özel yerini korur. Halen arada bir nadirkitap.com adresinde rastlanabiliyor ve e-kitap hali İdefix'de satışta.

Bu kitapta benim en sevdiğim öyküler Alev Uzun Süre, On Bin Yıllık Akşamların Sonuncusu, Yıkım Çağı, Çıldırmak İçin Güzel Bir Gün ve Eylül.

"Bir şey sormak istiyorum", dedim, taksi hareket ettikten sonra.
"Tabii, sorun", diye karşılık verdi Pelin.
"Sen kimsin?" Yüzüme gerçek bir şaşkınlık ifadesi vererek sormuştum bu soruyu. Ses tonumda rahatsızlık verebilecek en ufak bir tını yoktu. "Ben kim miyim?" Ufak bir kahkaha attı. "Adım Pelin."
"Bunu sormak istemediğimi biliyorsun. Sen kimsin?"

3 yorum:

  1. Dost Körpe'nin çevirileri çok iyidir, malum. Yazım tarzıysa benim için bir muamma. İki kitabını da çok merak ediyordum, biri hakkında az buçuk fikir sahibi oldum gibi :) Sahaflara bakınmaya başlayayım ben en iyisi. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabın şu an satışı ya da baskısı yok mu acaba?

    YanıtlaSil